Re: Partycjonowanie WD1600JD pod Windows 2000 - pomocy!

Autor: Sander (ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13)
Data: Thu 22 Jan 2004 - 12:23:48 MET

"Max" <a_at_b.c> w news:buo0fh$onj$1_at_news.onet.pl napisał(a):

> system widzi tylko 137 GB, płyta to IS-7 - w biosie dysk jest odczytywany
> jako 160 GB, co zrobić żeby w win było 160 GB?

Mam nadzieję że w Win2000 jest tak samo ...

Aby możliwe było korzystanie z obszaru znajdującego się powyżej 137 GB
konieczne jest włącznie obsługi 48 bitowego adresowania LBA dla dysków
ATA.
Domyślnie Windows XP ma wyłączoną obsługę takich dysków, aby możliwe
było wykorzystanie ich pełnej pojemności konieczna jest modyfikacja
rejestru systemowego.
W kluczu HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Atapi\
Parameters\ - tu trzeba stworzyć wartość EnableBigLba typu REG_DWORD
i nadać jej wartość 0x1.

Ponadto, aby możliwe było korzystanie z pojemności dysków powyżej 137 GB
konieczne jest, aby zarówno dysk jak i BIOS płyty głównej wspierały 48
bitowe adresowania LBA. W przeciwnym wypadku ustawienie wartości
w rejestrze nie przyniesie żadnego rezultatu.

P.S. Ustawienie tej wartości rejestru w systemie Windows XP
*bez zainstalowanego Service Pack 1 może doprowadzić do utraty danych*
więc najlepiej to robić na czystym_pustym dysku.

--
[ SANDER | ABIT IC7 + P4 2.4C @ 3.00 + CNPS7000A-Cu + 1024MB PC3200 ]
[ Iiyama Pro450 + GF2Ti 64MB 270/450 & Creative SBLive + 4 Speakers ]