Re: Dwa systemy operacyjne

Autor: muzzy (muzzy4_nospam_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 21 Jan 2004 - 12:40:20 MET

Użytkownik "Webraider" <webraider_at_NoSpAm.interia.pl> napisał w wiadomości
> Mam dwa dyski logiczne w moim pececie. Chciałbym na każdym z nich postawic
> innego Windowsa. Jak się do tego zabrać? Jak się przełącza pomiędzy dwoma
> systemami i jaką partycje należy ustawić na drugim dysku logicznym jeżeli
> zamierzam tam postawić system Win Me? Na pierwszym dysku jest partycja
> podstawowa. Dzieki i pozdrawiam.

Cos pomieszales. Jak partycja jest podstawowa to nie jest logiczna. jak na
jednym dysku maja byc tylko 2 systemy operacyjne to najlepiej jest zrobic
obie partycje pdstawowe. Oczywiscie fdisk tego nie zrobi ale PMagic juz tak.
Jezeli te systemy to maja byc jakies kupy np 98 lub Me (swoja droga po co Ci
Me...98 juz lepszy) to tzreba skorzystac z jaiegos boot managera. Partition
Magic chyba cos tam ma. Jezeli natomiast jednym z tych systemów bedzie 2000
lub XP to problem jest mniejszy. Najpierw instalujesz ten kupowaty system
98/Me na partycji Aktywnej (jedną z partycji podstawowych należy uczynić
aktywną) a potem na drugiej instalujesz 2000/xp, który sam wykryje ze jest
kupa na pierwszej partycji i dorzuci swoje 3 grosze do MBR tworząc takie
proste ale całkiem fajne menu wyboru który system ma byc odpalony.
Nie robiłem tego z XP ale 2000 radzi sobie świetnie. MOzna do tego menu
nawet podpiąc jakiego linuch'a.
Powodzenia

P.S. Jeżeli nie łapiesz sie w nomenklaturze "dyskowej" to polecam taką
płytkę od win 2000...resource kit czy jakoś tak...tam jest wszystko ładnie
wyjaśnione.
Muzzy