Re: SDRAM jednostronne czy dwustronne

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Wed 21 Jan 2004 - 00:12:35 MET

"JM" <j_mierzwaWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl> wrote:

> Mam taki fragment instrucji płyty:
> "Supports 3 pcs 168pin DIMM sockets (3.3V
> Unbuffered and 4 clock type)"
> Czy te 168 pinów oznacza pamięć jedno- czy dwustroną?

To oznacza moduly 168 pinowe.

> Jesli mam pamięć to czy na podstawie jej wyglądu mozna ocenic czy jest
> jednostonna czy dwustronna?

Nie. Precyzjnie powinno nazywac sie jedno-bankowe i dwu-bankowe. Starsze
chipsety (iBX, i810, VAP133) chipsety wymagaja modulow dwu-bankowych ale
fizycznie moga miec one kosci po jednej stronie modulu wiec fizycznie
beda jedno strone. Analogicznie mozna spotkac moduly jedno-bankowe z
kosciami o obu stronach ukladu wiec fizycznie bedzie taki modul dwu
stronny. Moze jest naklejka na module, napis 16x128bit swiadczy o dwu-
bankowosci, mniej precyzyjne moga byc napisy 16x16MB.

--
Krzysiek Szczepanek
"Taken by surprise stigmatized by the things I've seen with my own eyes,