Monitor Hyundai Deluxscan 15 Pro - wąski obraz

Autor: sphinx (sphinx_WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 20 Jan 2004 - 21:12:17 MET

W czasie pracy monitora poszedł dym, a obraz zwęził się do paska szerokości
około 1/3 szerokości ekranu. Okazało się, że spalił się tranzystor,
podejrzewam, że odpowiadał on za synchronizację poziomą, ale mogę się mylić.
Mam problem ponieważ tranzystor spalił się w ten sposób, że nie widać jakie
było jego oznaczenie. Da się odczytać firmę SEC i początek oznaczenia A6... tu
jest zwęglenie i nic nie widać dalej. Chciałbym uratować monitorek, może ktoś
dysponuje schematem tego monitora. Na płycie spalony tranzystor oznaczony jest
jako Q308. Jeśli ktoś ma schemat i wie jaki tranzystor powinien tam być
wlutowany proszę o pomoc. Być może ktoś zna się na tym i potrafi podpowiedzieć
mi jaki ewentualnie traznzystor zastosować na podstawie danych monitora:
Model:HL-5864E (DELU SCAN 15 PRO)
Max Resolution:1280 x 1024
Sync Type:Composite, Seperate
H Freq/V Freq: 30-64 Khz/50-120 Hz
Tube Manufacturer:Samsung
Monitor Type: Multisync/Multiscan
Tube Model: M36KUK35XO5
Tube Size:15
Connector:15 pin
Przepraszam jeśli NTG. Dodam, że nie zlokalizowałem serwisu monitorów Hyundai w
Polsce, jeśli ktoś zna takowy proszę o namiary, to zapytam u źródeł. Niestety
nie znalazłem też schematów tego monitora, ani podpowiedzi w sieci na temat
tego problemu, a nie jestem elektronikiem więc może nie wiem czego szukać.
Jeśli ktoś potrafi mi pomóc w tym temacie to z góry dziękuję.