Re: Problem z nagrywarka

Autor: mishka (mishka_at_na.tlena.mi.wysylac.jakbyco)
Data: Tue 20 Jan 2004 - 17:42:09 MET

> Wiatm
>
> Mam nagrywarke Lite-on LTR-40125s - nominalnie moze ona nagrywac plyty CD-R
> z predkosca 40x - ale od jakiegos czasu, nie wiadomo dlaczego nie chce
> nagrywac szybciej niz 12x. Przy innych predkosciach mieli plyta i freezuje
> system. Myslalem ze jak zmienie firmware napedu na nowszy to bedzie OK.
> Okazalo sie jednak ze nic to nie pomoglo. Naped podpiety jest do 2 IDE jako
> master i pracuje sam na tasmie. Napiszcie prosze co z tym poczac - czyzby
> nagrywarka sie popsula??
> Do nagrywania plyt uzywam Nero i Clone CD.

> [...]

Ja miałem przy Liteonie podobne objawy jak w BIOSie było w ustawieniach
dysków 'None' - dla danego kanału IDE na którym jest nagrywarka.
Przełączyłem na 'Auto' i jest OK.

Swoją drogą bardzo mnie to dziwi, bo przy takim ustawieniu ('Auto') robi
autodetekcje dysku, którego oczywiście nie ma i nie wyświetla
informacji, że znalazł CDROM.
Przy ustawieniu 'None' - BIOS się zachowywał prawidłowo, tzn nie robił
autodetekcji dysku tylko wyświetlał 'Found CD-ROM...'. (ale była lipa z
wypalaniem)

mishka