Re: czy komputery stanieją ?

Autor: Michal Bien (mbien_at_wywalto.uw.edu.pl)
Data: Mon 19 Jan 2004 - 11:52:07 MET

axial <axial_at_NS.poczta.onet.pl> wrote:

> Nawet jak cena netto u nas i w niemczech będzie taka sama to i tak
> różnica w VAT 6%, odbije się na cenie....

            6% |= 30%

> Jak przewieziesz jeden komputer przez granicę to nic Ci nie zrobią,
> ale jak będziesz ich wiózł 10 to dowalą taką karę, że będziesz spłacał
> przez najbliższe 10 lat....

            Hmmm, a kto tu mowi o nielegalnym imporcie?
Poza tm juz dzis wiele os. fizycznych i firm zyje z importu sprzetu z
Niemiec - zarowno nowego jak i poleasingowego - wystarczy spojrzec na
Allegro. Od maja bedzie im stopniowo latwiej a nie odwrotnie.

> I niech nikt sobie nie robi nadziei, że od 1 maja znikną słupki
> graniczne.

            OK, ale co to za problem przy swobodnym przeplywie towarow i uslug?
Roznice w VAT da sie jeszcze przebolec. Poza tym nie licze ze od razu ceny
w sklepach sie wyrownaja - to sila rzeczy musi troche potrwac. Bardziej
zalezy mi na tym by wreszcie ludzie przestali miec opory przed wysylaniem
do PL z Niemieckiego eBaya bo tam sa naprawde dobre ceny a w PL z pozycji
kupujacego sprzet z drugiej reki Allegro uroslo do sporego problemu - tu
ludzie czesto licza sobie za sprzet jak za antyki - im starszy tym lepszy.
Rozumie ze sa do niego "emocjonalnie przywiazani" ale bez przesady to nie
powod by sprzet uzywany, bez faktury a czesto i gwarancji koszotowal prawie
tyle sammo co nowy w skelpie a czasami nawet wiecej.

> A urząd skarbowy w niemczech to horror z porównaniu z naszym, mocno
> krytykowanym US....

            Wiesz - wole dzialajacy precyzyjnie w ramach swoich uprawnien US w
takim stylu niz nasza dowolnosc w zaleznosci od stopnia niedouczenia
urzednika skarbowego, lokalnie skarbowe organizacje przestepcze jak w
Zakopanem gdzie kilka sprzataczek i kucharek "po awansie" w US przez kilka
lat skutecznie terroryzowalo mnostwo przedsiebiorcow i wymuszalo lapowki
lub sprawe z bylymi prezesemi JTT czy Optimusa [tej ostatniej firmy i
samego Kluski nie lubie ale to co mu zrobiono to zgroza - a jakos nikt za
to nie zostal pociagniety do odpowiedzialnosci].

PS:
Z mojej strony EOT bo zaczyna robic sie polityka :/

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien_at_mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938