Re: java TG czy NTG...?

Autor: Marcin (no-one_at_n-spam.com)
Data: Sun 18 Jan 2004 - 00:39:00 MET

Witam

Użytkownik "Konrad" <napalmdeath_at_o2.pl> napisał w wiadomości
> Cześć
> Zastanawiam się jak to jest z tą javą... Pnoć najlepszą wirtualną maszynę
> javy robi sun,
> który javę wymyślił, no więc zainstalowałem sobie ją i
> zauważyłem że wiele rzeczy napisanych na javie nie działa albo działa źle.
> ... a z vm microsoftu działają wszystkie rzeczy ale ponoć ma jakieś dziury
> no i nie była od kilku lat rozwijana... i tu pytanie- czy te rózne rzeczy
> zrobione na javie na stronie http://dzieci.pl mają jakieś błędy czy vm
suna
> jest do kitu?

NTG!

Maszyna MSa jest duzo starsza, niz SUNa i ma duzo mniejsze mozliwosci.
MS to AFAIR max Java 1.1.
Maszyna MS ma dodatkowo rozszerzenia wlasne niezgodne z zadnym standardem.
Jezeli program z nich korzysta to nie ruszy na niczym innym niz maszyna MSa.
Byl o to dosc glosny proces miedzy SUNem i MSem.
Na mocy porozumienia MS nie bedzie juz dalej rozwijal maszyny wirtualnej
Javy
i nie bedzie dostarczal starej wersji (stara wersja bedzie dostepna AFAIR do
30.09.2004).
Oczywiscie jak sobie zgrasz wczesniej to nie zniknie z dysku i bedziesz mogl
nadal uzywac takze po tej dacie. Ale nowi uzytkownicy beda juz mieli
utrudniony
dostep do niej. Dlatego jezeli korzystasz z jakiegos softu, ktory dziala
tylko pod maszyna wirtualna MSa to proponuje juz teraz
dopominac sie u dostawcy wersji dostosowanej do standardow.

Pozdrawiam

Marcin