Re: Abit BX-133 + dysk 160GB

Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_nospam.onet.pl)
Data: Sat 17 Jan 2004 - 22:52:03 MET

Użytkownik "Piotrek" <piotrs00_at_niespamowac.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Ostatnio stalem sie posiadaczem dysku Seagate Barracuda 160GB. Posiadam
> plyte glówna Abit BX-133 RAID.
> Podpialem dysk do plyty i niestety widze tylko 128GB. Zrobilem takze
update
> BIOSu (zarówno plyty glównej jak i kontrolera HPT) i nic nie pomoglo.
> Moze ktos z Was rozwiazal podobny problem i móglby mi pomóc?

Poszukaj najnowszego Bisu do kontrolera HPT 370 z obsługa 48 bit LBA ze
strony produzenta firmy Highpoint.
Bios do kontrolera obsluguje dyski wieksze od 128 Gb bodajze w wersji 2.34
dodano ta funkcje.
Abit wydał uaktualnienia Biosów płyt głownych z zintegrowanym kontrolerem
HPT ale nie do wszystkich wersji prawdopodobnie najnowszy bios do BX ma
wbudowana tylko wersje 2.32 ktora nie obsluguje duzych dyskow. Mozna ręcznie
zmodyfikować BIOS do plyty głownej wbudowując w niego bios kontrolera
sciagniety ze strony producenta kontrolera (nie rózni się on niczym od biosu
zintegrowanego w orginalnym biosie Abita). Nie jest to niestety zbawa
prosta trzeba znać sie na rzeczy bo wrazie gdy cos pokręcisz płyta nie
wstanie wogóle . Poszukaj sobie opisu w Google jak dokonac tego procesu. ja
znalazlem co prawda po wlosku ale screenschoty były na tyle wyrażne że szlo
sie zorientować jak wykonac zabieg. Acha trzeba bedzie jeszcze uaktualnic
sterowniki do kontrolera do najnowszej wersji (ze strony Highpointa). A i
uwaga dodajac wpis do rejestru z obslugą 48 bit LBA muszisz mieć XP w wersji
z Service Pack 1 bo inaczej system uruchamiając ta funkcje wysypie wszystkie
dane z dysku.

Pozdrawiam