Transfer w Raid 0

Autor: JZ (jak.z_at_gazeta.pl)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 09:36:08 MET

Witam grupowiczów, jakie macie transfery przy kopiowanie dużych plików
(powyżej 100 MB) w ramach tego samego dysku, Raidu ???

U mnie na Raid 0 (2 x Seagate IDE 80MB 7200) przy kopiowaniu Total
Comanderem 6.0 (z ustawioną opcją optymalizacji kopiowania) osiąga transfer
ok 13 MB/s. (Raid IDE na płycie Gigabyte GA-7N400 Pro2)

Rzecz która mnie zastanawia to czy jest to dużo czy mało jak na RAID, niemam
niestety na czym porównać (chyba że ze starym Compakiem Desktop gdzie
transfer na 6GB dysku jest ok. 2 MB/s) ale jak dotarły do mnie plotki
podobnież raidy na płytach głownych nie za bardzo sobie radzą z dużymi
transferami, a zwłaszcza płyty z Radem 0 opartym na IDE, a nie Serial ATA
choć i tu z wydajnością bywa różnie.

A dlaczego testować Total Commanderem ?, bo wiele osób go ma, jest typu
shareware, a pozatym gdzie jak nie w praktyce testować transfer kopiowania?

Mile widziane wasze transfery lub opinie co do Radów na płytach głownych i
ich wydajności zmierzonej najlepiej w praktyce a nie na narzędziach
diagnostycznych.

JaK