dylematy - megaherce, SerialATY (dość długie i było)

Autor: TomaSz. (coregatabs_at_WYTNIJTOo2.pl)
Data: Wed 14 Jan 2004 - 09:00:26 MET

Od dłuższego czasu śledzę różne wątki, przekopuję net (chipy, benchmarki
itp) i im więcej czytam, tym bardziej nie wiem jaki sprzęt kupić
Największy problem mam z wyborem płyty gł. i grafiki.

Zestaw ma być pod Celerona 2,5 GHz.
Wybrałem płytę GA-8IPE1000 (sATA, DualChannel, FSB 800), ale zaczynam się
wahać czy nie lepiej kupić np. Intel D865PERL i865 czy MSI 6728 Neo2-S
i865PE - w końcu to ten sam chipset, nie da się niego wydusić więcej niż mu
dała fabryka, można go tylko lepiej "zgrać" z resztą elektroniki na płycie.
Co prawda nie chciałbym wydać na płytę więcej niż 500 zł, ale z drugiej
strony oszczędzać na fundamentach to troszkę ryzykowne.

No i jaką grafikę?
Najbardziej zależy mi na wspomaganiu odtwarzania DVD i MPG (TV-out
obowiązkowo), wstępnie upatrzyłem:
AGP Saph. R9200 128MB TV/DVI - 370 zł
Radeon 9200 Sapphire Atlantis 64MB DDR, TV-out, DVI - 314 zł,
chociaż znowu pod wpływem destrukcyjnej sieciowej lektury, mój wybór stanął
pod znakiem zapytania na rzecz kart innych producentów niż Sapphire (karta
ma być cicha - mam dosyć dźwięku wiatraka mojej obecnej grafy).
Tutaj kasa nie powinna być dużo większa niż 350 zł.
I jak to jest z tym AGP - na niektórych płytach jest napisane 4x / 8x, a na
innych tylko 8x - czy dobrze rozumiem, że te z podwójnym opisem obsługują
również starsze karty 4x?

I na koniec sprawa RAM-u.
Czy to prawda, że PC333 markowych firm przeważnie chodzą lepiej niż PC400
"made by NoName"?
A jeśli markowe, to z jakimi jest najmniej problemów: Wilk | TwinMOS |
Kingston | Infineon - tutaj najbardziej zależy mi na niezawodności do ceny i
stabilnej pracy w Dual'u.

Sorry, że długie i znowu to samo - co wybrać, ale naprawdę pogubiłem się w
tym całym sprzęcie - kiedy kupowałem parę lat temu mojego wysłużonego
Celerona 333 MHz do wyboru nie było aż tak dużo podzespołów, technologii,
złącz, producentów.

Słowem - czy taki zestaw to optymalne rozwiązanie

GigaByte 8IPE1000 i865PE - sound, serialATA, socket 478
Celeron 2,5 GHz
2 x pamięć DDR 256MB PC3200 (PC400) Wilk
Radeon 9200 Sapphire Atlantis 64MB DDR, TV-out, DVI
dysk Seagate 80GB 7200 obr 8MB sATA (mam już Seagate 5400obr, więc uznałem,
że najlepiej dogada się Seagate z Seagatem - czy słusznie?)
Combo CD-RW 48/24/48 DVD 16x LiteON BOX

Wszystkim których wkurzę swoją niekompetencją w formułowaniu problemów i
dylematów odsyłam z przeprosinami do sygnaturki ;-)

TomaSz.
"Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją,
zapadłaby nad światem wielka cisza." [A. Einstein]