Re: Klawisze: Sys Rq, Scroll Lock i Break

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Tue 13 Jan 2004 - 16:56:07 MET

Arkadiusz Dudka wrote:

> Na klawiaturach spotyka sie klawisze: PrintScreen/Sys Rq, Scroll Lock i
> Pause/Break. Jeżeli chodzi o Print Screen i Pause to wiem do czego słuzą,
> ale pozostałe? Może jest to jeszcze pozostałość po DOSie, bo w Windows i np.
> Linuksie to raczej chyba tych klawiszy sie nie używa?

w systemach *nix ScrollLock sluzy do blokowania terminala; tzn. jesli
dany terminal ma aktywne ScrollLock to nie sa na niego przesylane znaki;
w skrocie dla usera dziala prawie jak Pause; tyle ze klepane klawisze
nie pojawiaja sie na ekranie, ale *nix je odczytuje /chyba/;

SysRq uzywany byl w starych systemach operacyjnych /nie *nix i nie win/
do wywolywania fukcji systemu operacyjnego;

pozdawiam;
adas;