Re: server

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl)
Data: Mon 12 Jan 2004 - 20:52:45 MET

On Mon, 12 Jan 2004 16:50:03 +0100, "Lech Migdal"
<xnts_at_poczta.onet.pl> wrote:

> Mam pytanie, cyz ktos ma doswiadczenie, albo kontakty, jezeli chodzi o
> sprzet serwerowy ? Mianowicie, co lepiej zakupic - kompa z dwoma Xeonami 521
> kB RAM, ale z mozliwoscia rozszerzenia, czy tez Athlona 3000 z 1 GB Ramu ?

A ile chcesz na to wydać?
Co ten sprzęt będzie robił?
Chcesz sprzęt serwerowy czy zabawkę?

"serwer" w rozumieniu sprzętu to nie jest komputerek pod biurkiem. To
jest urządzenie projektowane od początku do końca pod zastosowania
czysto serwerowe - w co wchodzi odpowiednia niezawodność, redundancja,
góra certyfikowanego do współpracy z nim sprzętu, certyfikowanie
systemów operacyjnych na zgodność ze sprzętem, wreszcie odpowiednie
wsparcie techniczne i kilkuletnia gwarancja.

> Takze zastanawiam sie nad managment gui, znaczy Cpan1, Ensim czy Plesk6 ?

To jest oprogramowanie do zarządzania oprogramowaniem. A w jaki sposób
będziesz zarządzać sprzętem? Wykrywać awarie wentylatorów, dysków,
zasilaczy i zdalnie te usterki diagnozować?

--
Pozdrawiam
  Bartek