Powrot do "korzeni"

Autor: strOOs (stroos83-CUT-_at_go2.pl)
Data: Mon 12 Jan 2004 - 00:52:30 MET

A wiec stalo sie, moj GA-7VRX wypadl z obiegu - padlo bootowanie dyskow (CD
bootuje), wiec rozlozylem kompa ojca i powkladalem swoje zabaweczki do
srodka.
Wlasnie co do tego kompa mam pytanko. Jego konfig:
plyta: Medion 2000 (MS-6318) VIA Apollo Pro133A BIOS v2.02 (nic nowszego nie
znalazlem)
procek: P3 667MHz Coppermine (5x133)
pamiec: 384 SDRAM 133MHz
dzwiek: Live 5.1 Digital (SB0220) - udalo sie odpalic dopiero na najnowszym
BIOSie (w starym nie dalo sie dzwiekowki z plyty wylaczyc)
reszta chyba juz nie jest az tak wazna.

Wiec co do plytki to jak ja kupowalem na gieldzie to byl zonk: co to jest
ten MEDION? Okazalo sie ze to niemieckie plytki do kompow marketowych -
Fujitsu/Siemens, HP i takie tam. Spodobala mi sie bo weszla w mala bude (ma
tylko 1xAGP + 3xPXI - dla ojca, ktory nic prawie nie robi to w sam raz).
Jak troszke juz sie pobawilem kompem padlo pytanie: Czy da sie w to
Tualatina wstawic i czy jest sens? W opisach poszczegolnych plyt pisza, ze
raz 133A obsluguje Tualatina, a raz nie (oficjalnie obsluguje dopiero 133T
jesli sie nie myle - jesli myle poprawic).
I czy bedzie wlasciwy duzy przyrost predkosci jak wstawie Celka Tualatina
1.2 ?

Z gory dzieki za wszelkie sugestie.

strOOs