Re: SerialATA - problem

Autor: archie (archie.am_at_ANTYSPAMwp.pl)
Data: Sun 11 Jan 2004 - 21:28:18 MET

Użytkownik "rafal" <rafal_at_tbs.one.pl> napisał w wiadomości
> Posiadam płytę dł. ASUS A7N8X Deluxe oraz dysk Seagate Baracuda SATA.
Proszę
> o pomoc bo w żaden sposób nie wiem jak zrobić żeby ten dysk był widziany
> przez Bios,

widze, że nikt nie potrafi udzielić sensownej odpowiedzi, więc się ulituję i
poświęce pare minut.

1. upewnij się czy masz załączoną zworke SATA_EN1 (obok baterii na płycie
głównej, szczegóły instrukcja obsługi.)

2. przegraj wszystko z CD /Drivers/Sata/*.* od płyty głównej na dyskietke
(ale bez folderu Gui bo się nie zmieści i jest niepotrzebny)

3. dla pewności odłącz wszystkie dyski ATA. Zostaw tylko SATA. Po instalacji
windowsa później sobie podłączysz reszte dysków.

4. przy instalacji WIN XP w czasie gdy będzie się ładował moduł instalacji,
w momencie gdy na dole ekranu pojawi się napis "press F6 to install SCSI
drivers" (albo jakoś podobnie) wciśnij to F6 i zainstaluj sterowniki nagrane
wcześniej na dyskietce.

6. reszta według instrukcji programu instalującego.

aby sprawdzić szczegóły odnośnie dysku SATA nacisnąć w czasie uruchamiania
się komputera <ctrl+s> albo F4 w momencie gdy pojawi się ekran z
zaproponowniem wejścia do podbiosu kontrolera sata.

czytać ze zrozumieniem instrukcje obsługi. ewentualnie uczyć się języka
obcego.

ps. topowe płyty główne są kupowane przez laików - świat staje na głowie.