Re: Maty głuszące.

Autor: Flashi (flashi_at__usun_to_pf.pl)
Data: Sun 11 Jan 2004 - 10:49:11 MET

Użytkownik "Norbert" <norbert.kaminski_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Przygotowuje powoli moj stary komputerek do dzoalania jako maszynka
> wlaczona 24/dobe.
> A ze ciutke glosne ma chlodzenie na procku i z racji niecheci wydawania na
> cichszy postanowilem ze zainteresuje sie czyms w rodzaju mat gluszacych.
> A to dlatego ze wyjdzie i taniej i przy okazji dysk tez sie w ten sposob
> stanie nieslyszalny itp itd.
> I przegladam ogloszenia na allegro i sa rozne maty, materialkowe, gąbkowe,
> korkowe..ale wydaje mi sie ze dosc drogo chca za nie...
> I dlatego pytam Was... co najlepiej kupic i w jakich sklepach szukac...
> [...]

Jesli masz dobra bude (wlasciwie to taki komp mozna wlozyc do kartonowego
pudla i wstawic do przewietrznej szafki :))

Zrob taki cos ... kup karimate w supermarkecie (jakies max10zl) do tego kup
takie steropianowe odblysniki za kaloryfer (tez gdzies 10-15zl) a na koniec
sa takie korkowe maty wykonczeniowe (grubosc do 5mm) teraz sklej te 3
warstwy np tasma 2stronna albo klejem jakims ...
Wyklej takim czyms obudowe zeby byla szczelna (OCZYWISCIE MUSI BYC WLOT I
WYLOT POWIETRZA :D - wlot na przodzie i wylot przez zasilacz)
Oczywiscie materialy ktore uzyjesz zaleza od Ciebie ... ale z wlasnego
doswiadczenia (zreszta przygladajac sie tym sklepowym matom) )wiem ze
najlepsze efekty otrzymasz stosujac 2-3 rozne warstwy o bardzo roznej
porowatosci i wlasciwosciach tlumiacych ... myslalem kiedys tez nad
wyklejeniem w srodku takim materialem z wloskami jako 4 warstwa ale ciagle
nie moge sie do tego zabrac :D zreszta wlasciwie niema po co bo jak zamkne
bude to i tak nic nie slychac
Za materialy na 2.5 obudowy zaplacilem w sumie 30zl ( plus moja robocizna :)
ale i tak bedzie robota z wyklejaniem i wycinaniem tej kupnej maty)

--
pozdr Flashi