RAID - jak? ;)

Autor: Maciek (maciek_d_at_WYTNIJ.icpnet.pl)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 22:46:09 MET

    Chciałbym zmodernizować co nieco komputer i wykorzystać uśpione do tej
pory funkcje płyty głównej. Myślę o zakupie dwóch dysków i połączeniu ich w
macierz RAID-0, co (oczywiście kosztem bezpieczeństwa danych) powinno mocno
podnieść wydajność. Macierz służyła by wyłącznie jako dysk systemowy (Win +
niektóre programy), a wszelkie ważniejsze dane miałbym zapisane na osobnym
dysku, podpiętym pod kontroler IDE. I tutaj mam dwa banalne zapytania...
rozumiem, że do podpięcia dysków do kontrolera RAID mam użyć zwykłego
80-żyłowego kabla? Czy w jakiś sposób należy skonfigurować zworki napędów
(master/slave)?
    Przepraszam grupowiczów za zawracanie pupci (za przeproszeniem), ale
Google wyrzuca mi masę nieprzydatnych informacji, w których się gubię ;-D

    Pozdrawiam!!!

MD