wieszanie i brak pomysłów [długawe]

Autor: .: Grzegorz (ramones_at_op.pl)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 10:38:22 MET

witam,
problem opisywałem już na grupie alt.pl.comp.os.windowsxp sądżac, ze to
problem programowy. Coraz częściej kieruję się w stronę sprzętu.
KOmputer kiedyś powiesił mi się w grze (tak na amen jak stopklatka) bez
żadnego komunikatu czy czegokolwiek na ekranie. Potem za tydzień znowu,
potem za tydzień już w samej windzie to się stało, ostatnio - 4 chyba dni
temu zdarzyło się to w nocy gdyb został komp właczony i tylko ściagał
dane. Potem coraz częściej, wczoraj dotarłem do momentu gdy wiesza się w
2- 5 minut od uwuchomienia windows. Nie mam zadnego pomysłu.
Robiłem wczoraj reinstalację która powinna przywrócić system do
pierwotnego stanu (przepisany rejestr, domyślne ustawienia systemu, w tym
te ukryte, brak aktualizacji i SP1, directx 9 itp) I tak sie stało, jednak
wieszanie nadal jest. Wskazuje to chyba na problem sprzętowy.
Podaję konfigurację sprzetową:
ECS KT600-A
Athlon XP Thorton 2000_at_2600 (to jedyna rzecz podkręcona)
Seitec 256MB DDR
HDD Maxtor 80GB 7200 8MB cache
CDRW Lite On 40x
chyba wszystko,lan na płycie, audio też.
Moja hipoteza:
Płyta nie obsługuje mi wentyla CPU wolnoobrotowego (autoregulacja).
Podłączyłem go wiec jako wentyl obudowy a do gniazda CPU FAN dałem stary
wentyl i dmucha w kosmos - rozwiązanie tymczasowe do nowego biosu.
Któregoś dnia gdy procesor był nagrzany podłaczyłem szybko CPU FAN tam
gdzie powinien być oraz uaktywniłem wentyl obudowy. Zakmknąłem obudowe -
dotychczas była otwarta. Temperatura procka poszła od razu w góre o 5 - 10
stopni.
Zostawiłem na noc. Rano patrzę zwis o godz. 2.05 Cofnąłem wentylki do
starego stanu, nie pomogło, Zwisy od tego czasu notoryczne. Nie da się
wogóle pracować, bo zawieszenie może nastąpić nawet przy odpaleniu
notatnika :-)
Podkręcony procesor dał o sobie znać?
Co robić, co robić ?

Będę wdzięczny za wszystkie rady...