Re: mam dylemat, chodzi o coolera

Autor: Witiia (KASUJwitiia_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 07 Jan 2004 - 23:12:17 MET

Dnia 2004-01-07 22:48, Użytkownik nienamyslony napisał:

> najważniejsze to że ma być cichy

wcale nie jest taki cichy. Ja kupiłem taki mojej dziewczynie i jednak
trochę gwiżdże. Najlepiej to kup sobie zwalniacz obrotów, albo zrób sam.
Ja zrobiłem taki i jest cichutko (a wentyl niby miał tylko 2500 obrotów)
za parę złotych:

potrzebna będzie wtyczka do zasilania męska (taka jak do HDD, tylko że
męska - koszt ok.1,5zł) i dwa kabelki - najlepiej różnokolorowe.
do wtyczki podepnij dwa kabelki - jeden do masy, drugi do 5V - jest to
zółty kabel na wtyczce zasilającej. Następnie z drugiej strony pozbaw
kable izolacji na długości ok. 5mm. Następnie weź lutownicę w rękę i
polutuj je w ten sposób, aby zrobiły się tylko sztywniejsze - należy
zwracać uwagę na grubość.
Następnie te dwa kabelki wsadzasz do wejścia od wtyczki zasilającej
wentylator - odpowiednio czarny do czarnego, żółty od zasilania do
czerwonego w wentylatorze. Dla pewności żeby nie wyleciały możesz
zakleić wszystko taśmą izolacyjną. Od tej pory możesz cieszyć się błogą
ciszą.
Może być tak, że wentyl nie ruszy na 5V, ale u mnie 3 wentyle 80mm bez
problemu ruszyły i wszystko ładnie chodzi bez żadnego niebezpieczeństwa.
Fakt,że temperatura wzrosła na procku do 51*C przy normalniej pracy, ale
za to mam ciszę, a procek może spokojnie pracować nawet do 70*C.

--
[ Witiia - gg 3154019 ]
# 1700+, K7S5A rev.1, 512 DDR, MSI FX5600 UltraII 128DDR