Re: Chieftec HPC-360-302-DF czy HuntKey HK350-XP Silencer ?

Autor: Kolu (koluWYTNIJ_at_TOwp.pl)
Data: Tue 06 Jan 2004 - 23:27:11 MET

> > To jest wykonalne ;-)

"Ręcami" i nogami wypisuję się z tego stwoerdzenia. Przeczesałem network i
niestety żadnej najmniejszej recki, troszkę info na obcym usenecie, ale to
jedynie w sigach. Co ciekawe najwiecej wyników gogle wywaliły z polskich
grup (kryterium j. angielski). Wobec czego odrzucam raz na zawsze "pomysła"
z HuntKey'em (kto go w ogóle wytwarza?)

Wylistowane dokładnie zabezpieczenia Chiefteca znalazłem tutaj
http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc360102df.htm#quad
Przedtawiony tam model to HPC-360-102 DF. Jak widzicie różni się oznaczeniem
(102, u nas 302), ale najprawdopodobniej to jeden i ten sam model, a różnica
być może wskazuje na kraj przeznaczenia zasilacza.

Najważniejsze IMHO dla mnie jest to, jak podaje specyfikacja, że 360-302 DF
ma wydajność Typical 68% @ full load (czyli przy pełnym obciązeniu), podczas
gdy dla HuntKey'a 350, wydajność min. 75% przy ~230V, 50Hz przy pełnym
obciążeniu, min. 53% przy obciążeniu 30W. Dla HuntKey'a ta ostatnia
specyfikacja nieco zagwmatwana i nie wiem czy właściwie byłoby tu cokolwiek
porównywać, bo - chyba dobrze myślę - 30W to nie pełne obciążenie, ale 75%
Chiefa robi wrażenie. Gdzieś przeczytałem, jaka jest norma ATXowska dla
minimalnej wydajności, ale na pewno mniejsza niż 68, 75% :)

> To jest IMHO KONKRETNY argument ... :)

... teraz to on dopiero nabrał znaczenia i wartości :)

Pozdr.,
Kolu