Dysk WD800JB i SMART

Autor: Maciek Bartnik (mbartnik_at_polbox.com)
Data: Tue 06 Jan 2004 - 16:51:03 MET

Witam!

Mam dysk Western Digital WD800JB-00ETA0. Ostatnio przestraszyły mnie
opinie o "padliwości" tej serii, więc postanowiłem sobie chociaż dla
ukojenia nerwów zainstalować jakiś monitor SMART'a. Padło na HDD Health.
Wszystkie parametry mam w normie, ale zastanawia mnie jedno: co jakiś
czas parametr Seek Error Rate zmienia wartość z 200 na 100. Po paru
minutach wraca z powrotem na 200 i zmienia się tylko w taki sposób.
Dolna granica wartości tego parametru wynosi 51, więc niby wszystko ok,
ale trochę mnie to dziwi. Co to jest? Jakiś błąd w firmware (wersja
77.07W77)? Czy ktoś zaobserwował podobne skoki?

Gdzie jest dokonywany pomiar temperatury dysku? Mam odczyty w zakresie
mniej więcej 28-36 stC. Przy normalnej pracy temperatura wynosi
zazwyczaj 32 stC, a wystarczy dotknąć dysk dłonią, żeby stwierdzić, że
jest cieplejszy.

--
Pozdrawiam
Maciek