Re: Poprawne napiecie zasilania Bartona

Autor: Sardo de Nunspa (sardo_at_sauron.pl.eu.org)
Data: Tue 06 Jan 2004 - 08:14:38 MET

Użytkownik Grzegorz Pęczek napisał, On 2004-01-05 18:48:

> patrzcie, napisałem do nich tym razem coś takiego:
>
> cytat:
>
> "Komputer działa stabilnie, temperatura procesora wynosi między 48 a 60
> stopni, ale chyba tylko dlatego, że mam wydajny wentylator i obudowę big
> tower z licznymi perforacjami.
> Mam BIOS F6. Niestety, bios ten (podobnie zresztą jak F5) w zakładce PC
> HEALTH STATUS pokazuje jedynie, że wszystko jest "OK" bez jakichś
> szczegółowych danych, więc nie sprawdzę w BIOSIe nic dokładniej.
> Nieźle się Państwo zakamuflowaliście. :)))

> [...]
Moj byl taki

Witam!

Ponowie jednak pytanie bo nie chodziło tu o temp. była ona efektem
niewłaściwego jak sądzę napięcia zasilania. Procesor Athlon z jądrem
Bartona powinien być zasilany napięciem 1,65 a nie jak wykazuje
easytune4 1,74V. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.

     Na płycie tej zainstalowany jest najnowszy bios f6 według notacji
ze strony www.gigabyte.pl.
     Tak na marginesie bios w tej płycie nie podaje wartości zmierzonego
napięcia, a jedynie tajemnicza wartość "OK".

Przeprowadziłem mały test płyta GIGABYTE GA-7VA KT400A i pomiar
napięcia, także poprzez easytyne4 wykazał na tym samy procesorze nap.
1,69V, a temperatura cóż to jest wartość wtórna nie rozwodzę się o jej
poprawności(48 st.C). Czym mozna wytłumaczyć taki roznice dokladnoscia
pomiaru??.
Procesor ten sam.

W przypadku gdzy podana przezemnie wartosc napiecia byla poprawna tzn.
1,65 V jaka jest Panstwa na to rada, bo wynikaloby z tego ze plyta
podaje nieco wyzsze napiecie niz powinna chyba ze jest to zrobione
swiadomie w celu poprawy stabilnosci?

Odpowiadajac na pytanie o stabilnosc maszyny.
Komputer "wyglada" na stabilny, ale w przypadku gdy zostaje mocno
obciazony zaczynaja sie problemy (testowane programem Prime95 "torture
test" po 3-6 min od rozpoczecia testu wyliczenia wykazuja bledy i test
zostaje przerwany)

Plyta rozpoznaje cpu jako XP 2500+ (CPUID 06A0h)

pozdrawiam