sprawdzenie pamięci

Autor: Maly (czerstwyroman_at_op.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 23:05:09 MET

Witam.
Kupiłem 512 MB pamięci SDRAM PC2100. Po zainstalowaniu na płycie i odpaleniu
kompa wykrywa mi ją jako PC1600 (100 MHz). Poprzednią pamięć 256 MB
wykrywało mi dobrze. Po ręcznym zmienieniu taktowania w biosie na 133 MHz
pamięć działa poprawnie, jednak w memtest86 wyrzuca mi kilkadziesiąt błędów
(gdy działa jako PC1600 nie ma błędów).

I teraz moje pytanie do fachowców:
Jak sprawdzić jaka to jest pamięć, oczywiście nie mówię tu o naklejce na
pamięci tylko o jakimś programie, ew. jakiś oznaczeniach na kościach.
Czy możliwe jest, że to jednak PC1600, a nie PC2100