Re: WC a moze AC lub OC

Autor: Jeffrey (spass_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 22:05:22 MET

> > PROCESOR bezpośrednio
> styka się z cieczą

OK wcześniej nie zrozumiałem ze chodzi ci o bezpośredni styk cieczy na
procu

ja widzę to tak

nakładkę na proca z czegoś tam /nie ważne/ musisz przykleić do proca -
do zrobienia
tylko chodzi o to ze ciepło musi być odbierane z całej powierzchni
jądra czyli około 1-1,5 cm2 w zależności od rodzaju procesora, jeżeli
przykleisz ten twór do jądra to brzegi jego będą nie chłodzone czyli
proc do wymiany
kolejna wersja
przyklejasz czapkę do dalszej części procesora, nie wiem jak jest z
intelem ale w athlonie to tam są elementy które raczej nie lubią
płynów przewodzących czyli odpada

ale pójdźmy dalej

załóżmy ze dasz rade to jakoś bezpiecznie przymocować
zwyczajny blok wodny na proca ma trochę metalu (przeważnie miedzi),
sporo wody czyli dosyć dużą pojemność cieplną w twoim przykładzie jest
znacznie gorzej i w przypadku awarii chłodzenia może nie zdążyć
zadziałać zabezpieczenie termiczne = proc do wymiany

można oczywiście utopić całego kompa w oleju transformatorowym
(oczywiście bez elementów mechanicznych), gdzieś o tym czytałem
i tym miłym akcentem ....
Jeffrey