Re: AMD Athlon 2500+ @ 3200+ - jaka temperatura??

Autor: perszing (mkalien_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 20:08:16 MET

gad wrote:
> Mam Athlona 2500+ pracującego jako 3200+ (@2.2Ghz, 11x200Mhz).
>
> Temperatura przy braku obciążenia: (59C/49C) (czujnik procka /
> czujnik płyty) Po godzinnym obciążaniu Prime95: (72C/54C)
>
> Używam boxowego wiatraczka, CopperShim-a i tandetnej pasty (7.5W/m^2).
>
> Czy te temperatury nie są aby za wysokie?
>
> Problem jest taki, że Prime95 dosyć często się wykrzacza... Czasem
> już nawet po kilku minutach. Wszystko wskazuje na procesor - czy
> błędy w obliczeniach mogą być winą zbyt wysokiej temperatury proca?
> Dodam, że cały komp pracuje 100% stabilnie.

Temperaturki imo troszke sa za wysoki, ale spelniaja normy producenta.

Prime sie wykrzacza, bo procesor po podkreceniu robi bledy w obliczeniach i
nie robi ich ze wzgledu na wysoka temperature, tylko ze wzgledu na za niskie
napiecie. Zeby proc sie nie wykrzaczal musisz podniesc mu napiecie tak
bardzo, az przestanie to robic. Podniesienie napiecia oznacza wzrost
temperatury, wiec lepiej pomysl nad wymiana chlodzenia na jakies lepsze.
Mozesz tez otworzyc obudowe, ale imo to polsrodek. Wykrzaczanie moze tez byc
spodowdowane bledami pamieci, takze dla pewnosci sprawdz ja.

--
p.
Aukcja od 1 PLN: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=19689144