Gigabyte Radeon 9600 Pro - dziwne zjawisko

Autor: Grzegorz Pęczek (grzegorz.peczek_at_wp.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 18:57:15 MET

Czesc
jakis czas temu wysyłałem na grupę posta z opisem problemu w moim Radeonie
9600 Pro. chodzilo mianowicie o zle wyswietlanie tekstur w direct3d
(migotanie, tańczące poligony).
Zgodnie z rozumem i doświadczeniami wszystko wskazuje na to, że uszkodzona
jest pamięć karty. Sprawdzałem ją w innym kompie i było to samo. Dostałem
równiez maila z Gigabyte, z potwierdzeniem, że faktycznie objawy wskazują na
uszkodzenie pamięci karty.
Co jednak jest dziwne?
Ano to, że jak za pomoca programu V-Tuner podkręce Coreclock karty z 400 do
450 MHz, błędy prawie zupełnie znikają!!! A system nadal działa stabilnie
(sprawdzałem 3DMarkiem 3 razy pod rząd i grałem w gierki przez 2 godziny).

Czy ktoś rozumie, w czym rzecz??

Kartę i tak daję do reklamacji ,ale ciekawi mnie to zjawisko samo w sobie.

Prosze o sugestie

pozdro

grzehoo