dziwne zachowanie...

Autor: radoszka1_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 05 Jan 2004 - 12:11:28 MET

witam,

Zastanawiam się nad jedną rzeczą,

W zeszłym tygodniu nabyłem dysk twardy 80G seagate, mój stary zaczął dziwnie
się zachowywać - pierwsze błędy fizyczne:(

Zainstalowałem system XP, wcześniej miałem W98. Instalacja przebiegła bez
zakłuceń i zakończyła się powodzeniem.

Ale po weekendzie i drobnych kosmetycznych zmianach konfiguracyjnych:
zamieniłem przydział urzadzeń do kontrolerów
 - (wcześniej): Primary: Master - HDD80, Slave - HDD40G, Secundary: Slave CD-
RW;
 - (po zmianach):Primary: Master - HDD80, Secundary: Master: HDD40,Slave CD-RW;
 - (obecnie):powróciłem do wcześniejszej konfiguracji

niepokojące objawy po zmianach i obecnie
Po włączeniu komputera komp się wiesza - czarny ekran - kursor w lewym górnym
rogu, po restarcie wchodzi ekran komunikatów: tryb awaryjny, wiersz poleceń,
normalny itd. wybieram ostatnią aktualną konfigurację i system się ładuje
Problem się powtarza cyklicznie, kiedy komp ma przerwę w pracy ok 10min. Przy
restartach system ładuje się poprawnie

Problem znika, kiedy w biosie ustawię ręcznie ustawienia urządzeń

czy to coś złego nowym dyskiem, tak jakby system nie mógł automatycznie wykryć
parametrów dysku???
może wina systemu???

moja konfiguracja sprzętowa:

ECS K7S5a
AMD 1333Mhz
GF2 GTS 32 ELZA
DDR333 - 128MB
HDD80 seagate
HDD40 seagate - podejrzenie uszkodzenia
CD-RW LG

po usunięciu HDD40 i CDRW też występuje ten problem

pytam bo dysk mam 12miesięczną gwarancję i mogę go reklamować

dzięki za ewentualną pomoc

radek