TRJ-BL BLACKLIGHT Vibration USB

Autor: Antoni Gerc (agerc_at_gazeta.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 01:52:21 MET

Witam

Niedawno zakupiłem gamepad TRJ-BL BLACKLIGHT Vibration USB Gamepad
marki Tracer na USB. XP rozpoznaje go bez problemu i konfiguruje się
odpowiednio. Tak zainstalowany pad działa bez problem ale jest jeden
problem - standardowy sterownik XP nie obsługuje wibracji. Do pada
dołączona jest płytka ze sterownikami (dziwnie starymi bo z lutego
2002). Po instalacji sterowników zaczynają się problemy. W aplecie
kontrolerów gier w Panelu sterowania pad działa ok. tzn. ładnie
działają wszystkie przyciski, d-pad i analogi. Jest też test wibracji
- on też nie sprawia problemu.
Niestety gdy tylko uruchomię jakąś grę wykorzystującą wibracje
(testowałem na NFS: Underground i Colin McRae Rally 3) to zaczynają
się problemy. Colin to po prostu się wiesza przy pierwszej planszy
startowej, NFS się niby uruchamia ale co jakiś czas przystaje i na
kilka sekund gaśnie dioda sygnalizująca stan działania pada. Gdy
poruszę którymkolwiek z analogów albo nacisnę na d-pad gamepad zaczyna
się trząść, choć oczywiście nie ma powodu do tego. Dzieje się tak już
przy odgrywaniu filmików początkowych, w menu no i w czasie samej gry.
Jak możecie się zapewne domyślić jest to beznadziejne i nie da się w
ten sposób gra, tym bardziej, że są jeszcze te zacięcia całej gry.

Pierwsze co pomyślałem to "za stare sterowniki". Niestety ani na
stronie dystrybutora w Polsce (www.tracer.com.pl) ani na stronie
autora sterowników (http://www.ruling.com.sg) nie ma nowszych
sterowników.
Oczywiście mam DirectX 9 jeśli ktoś by pomyślał, że to może w tym
problem.

Dalej sprawdziłem też wszystko pod Windows 98se - taki sam efekt.

Ale np. gry nie wykorzystujące force feedback np. Pro Evolution Soccer
czy Metal Gear Solid 2 działają OK, nawet na tych firmowych
sterownikach.

W dxdiag kontroler jest widziany i w pozycji Sterownik force feedback
jest wpisane RFVibra.dll - faktycznie jeden z zainstalowanych plików.

Proszę wiec o jakąś radę w tej sprawie a przynajmniej o kontakt
jakiejś osoby, która ma takiego gamepada i ma lub też nie ma takich
problemów jak ja, porównamy konfiguracje sprzętowe, może to ma jakieś
znaczenie choć raczej wątpię.

Pad był opisywany w CHIP-ie ponad rok temu i uzyskał całkiem wysoką,
czwartą pozycję w rankingu POWER, nic też nie było tam o takich
problemach z
nim jakie ja opisałem.

A moim zdaniem problem tkwi w sterownikach i ich ewentualnej
niezgodności z DX9, ale może się mylę.

--
Pozdrowienia
Antoni Gerc