Re: Odczyt obrotow wentylatora.

Autor: Tomasz Pyra (hellfire_at_sedez.iq.pl)
Data: Sat 31 Jan 2004 - 18:00:23 MET

Robert wrote:
> Mam na procku Spire Whisperrock IV. Wedlug danych
> technicznych producenta kreci sie on 2300 +/- 10 proc. U
> mnie bios i Aida pokazuja w okolicach 2900. Czy te pomiary
> maja taka tolerancje ?? Jezeli podobnie wyglada sytuacja z
> tempertura to takie pomiary o kant d... roztluc.

Zmierz napiecie jakie daje zasilacz. Czasami dzieja sie tu cuda i
zamiast 12V mozna miec 14V.

Pomiar ilosci obrotow generalnie powinien byc poprawny - tu bledu
niedokladnosci w zasadzie nie ma.
W MBM widzialem paramter dzielnika przez ktory ma byc dzielona ilosc
impulsow plynacych z wiatraczka. Z tego co rozumiem to niektore
wiatraczki moga wysylac na kazdy obrot wiecej impulsow niz inne, wiec
pomiar wykonywany przez plyte moze nie byc dokladny.

Jezeli znasz jakiegos mechanika ktory dysponuje lampa stroboskopowa w
ktorej moze ustalic ilosc blyskow na minute to popros go zeby zmierzyl
predkosc wentylatora :)

--
Free Car Simulator
http://sedez.iq.pl/~hellfire/car