RAM problem

Autor: WK (wkat_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl)
Data: Fri 30 Jan 2004 - 21:30:30 MET

Witam,
Jestem w posiadaniu komputerka COMPAQ DESKPRO, CPU Celeron 466, płya główna
oparta na Intelu, dane z tej płyty: Intel 810, FW82810E, F004IF82, SL3MD.
Do tej pory miałem 128 RAM'u w dwóch kościach: 64 Mb 100 Mhz i 64 Mb PC 133
Mhz i wszystko było w porządku. Dokupiłem 128 Mb Pc133 i dołożyłem tą kość
zamiast jednej z 64 Mb. Zrobiłem to na dwa sposoby zostawiając 100 Mhz lub
zostawiając 133 Mhz. Bios wykrywa bez problemów 192 Mb pamięci, ale...
Ale nie mogę nic robić na tym kompie, XP mi się nie uruchamia, nawet nie chce
mi się instalowć, wysypuje się po naciśnięciu ENTER (kiedy instalator pyta o
potwierdzenie instalacji, to samo np. win98). Co się dzieje? Dlaczego ta nowa
pamięć nie może być obsłużona?? Przcież miałem juz 64 Mb 133... i wszystko
działało.
Drugie problem, może wiedzie jak podkręcić procka na tej płycie?? Nigdzie nie
znalazłem zworki a w biosie nie ma takiej obcji..

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

W.