Re: Miał ktoś kiedyś takie jaja?

Autor: Oleg (piszpan_at_berdyczow.pl)
Data: Fri 30 Jan 2004 - 20:09:45 MET

Użytkownik "Krzysztof Wolski" napisał:

> Fizycznie jak najbardziej. Każde ciało posiada swoją indywidualną
> częstotliwość rezonansową i tą częstotliwość mozna oczywiście uzyskać.
> Przykładowo, żeby taką szklanke eksplodować, wystarczy wyemitować sygnal
> o częstotliwości zblizonej do częstotliwości rezonansowej szklanki -
> nawet nie musi być to silny sygnał, byle częstotliwość była właściwa.

To jest wprawdzie warunek konieczny, ale nie wystarczający. Do tego należy
przekazać odpowiednio dużą porcję energii przy jednocześnie *małym
tłumieniu*, co akurat w szkle jest dość trudne, o ile w ogóle możliwe.
Inaczej nie uzyskasz dostatecznie dużej amplitudy, by pękło szkło. Ja bym
powiedział, że ktoś postawił tę szklankę na monitorze, ta spadła i się
stłukła w pobliżu głośnika.

Co do zniszczenia płytki CD - miałem kiedyś przypadek, że płytka pękła (a
raczej nadpękła) wzdłuż średnicy.

--
Oleg