Re: 3kabelki do wiatraczka na CPU

Autor: Arek Wołowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Fri 30 Jan 2004 - 14:55:42 MET

Witam.
MrRoger na pl.comp.pecet napisał(a):
> Do wiatraczka idzie 3kabelki: żółty, czerwony, czarny który odpowiada za
> co? Najbardziej interesuje mnie ten co reguluje obrotami, czy to jest
> czerwony? Jak go przetnę to co będzie- max. obr/min?

Czerwony: +12 V
Czarny: GND (masa)
Żółty: pomiar obrotów wiatraczka

Żaden nie służy do regulacji, jak przetniesz czerwony to odetniesz
zasilanie i poprostu się zatrzyma :>
Do regulacji można użyć programu (np. SpeedFan), ale to jest grupa o
sprzęcie więc polecam regulator oparty na stabilizatorku. Do nabycia na
allegro za grosze :> Ja kupiłem za ok 10 zł, reguluje dwa wiatraki, nie
zakłóca pomiaru, zamontowany na śledziu więc prosta regulacja bez
rozkręcania komputera.

Pozdrawiam,
Wołek.

--
[ Arek Wołowicz | wolek_at_pf.pl | www.wolek.prv.pl   ]
[ Duron 900 | ECS K7VZA | 256 MB | ESS Allegro PCI ]