Re: partycje w BIOSie

Autor: Phyt0n (NOphytonSSPAMM!_at_konta.plo.plNOSPAM)
Data: Thu 29 Jan 2004 - 21:46:37 MET

xaliemorph wrote:

> Ciekawi mnie jedna rzecz. Czy w obliczu ciągłych reinstalacji (oczywiście
> teoretycznie bo system ma być długo ale trzeba raz przynajmniej go
> zainstalować, a mnożąc to przez liczbę komputerów idzie w ...) powstał jakiś
> projekt (bądź były ale zażegnane?) umieszczenia prostych narzędzi do obsługi
> dysków, np. do tworzenia partycji w BIOS'ie (czegoś prostego jak w przypadku
> Ranish'a)? Czy wogóle byłoby to technicznie wykonalne w obecnych BIOS'ach
> czy byłaby potrzebna przebudowa ich architektury (bądź czegoś w tym
> rodzaju)?

BIOS = Basic Input/Output System.
"BIOS w chwili uruchomienia komputera testuje poprawność działania
wszystkich jego komponentów a następnie uruchamia główny system
operacyjny. Zadaniem BIOS'u jest również kontrola transferu danych
pomiędzy poszczególnymi komponentami komputera takimi jak dysk twardy,
procesor czy napęd CD-ROM."
za sk.hoga.pl ...

fajnie by bylo, ale po co? ->> punkt obecny widzenia producentow

--
Pozdrowienia!
Phyt0n