Re: Odp: Odp: athlon 2000+ ile mozna?

Autor: Phyt0n (NOphytonSSPAMM!_at_konta.plo.plNOSPAM)
Data: Thu 29 Jan 2004 - 19:29:49 MET

OKI wrote:
> witaj nie wiem czy jeszcze ktos czyta tego mojego posta bo juz stary wiec
> pisze na prv. co to własciwie jest szyna? il moge krecic i od czego to
> zalezy? jak sprawdzic czy pamiec mam synchro czy nie? co sie stanie jak bede
> miał na procku duzo fsb a dla pamieci to bedzie az za?

szyna czyli FSB (front side bus) ... nia podkreca sie najlepiej bo
procesor pracuje na wysokiej magistrali synchronicznie z pamieciami,
wiec przyrost wydajnosci jest najwiekkszy, bo caly system dostaje kopa ...
jak krecisz mnoznikiem, a pamieci zostaja na fsb133 (przykladowo) to
wteedy tylko procek dostaje kopa, czyli zysk jest mniejszy ... :)

jak ustawisz zbyt wysokie FSB to ci sie komp nie odpali - ale wtedy
pomaga kasowanie biosu (clear cmos - taka zworka na plycie glownej) ...
ogolnie zeby puszczac system na wysokiej magistrali to musisz miec
szybkie pamieci ... :)

--
Pozdrowienia!
Phyt0n