Re: zabezpieczony dysk

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Wed 28 Jan 2004 - 17:47:57 MET

Użytkownik <szymaszeka_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam laptopa HP.Wszystko działało do momętu dołożenia pamięci
> operacyjnej. Po dołożeniu pamięci operacyjnej laptop, został
> zabezpieczony hasłem dostępu do dysku. Hasło wygenerował sam laptop.
> Czy istniej jakis sposób zdjęcia tego hasła z dysku, oprócz wymiany
> na nowy. Czy jest jakiś programik, który to umożliwi.

Słyszałem o przypadkach generowania losowego hasła na dysk w komputerach
stacjonarnych, dotyczyło to AFAIR dysków Seagate i było
najprawdopodobniej związane z jakimiś stanami przejściowymi interface,
które dysk interpretował jako polecenie założenia hasła sprzętowego.
Możesz mieć spory problem ze zdjęciem takiego zabezpieczenia,
najczęściej wymaga to odesłania dysku do odpowiedniego serwisu - a
zdejmowanie hasła robi niewiele firm. Jedną z nich jest np.
http://www.nortek.on.ca/. Trochę więcej informacji znajdziesz na stronie
http://rockbox.haxx.se/lock.html - jest tam też link do programiku
atapwd, którym teoretycznie da się hasło ściągnąć (przynajmniej w
niektórych sytuacjach).

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/