Karty graficzne

Autor: Killer (eryyvx_at_gyra.cy)
Data: Tue 27 Jan 2004 - 18:40:16 MET

Witam,
czy ktos moglby mi pomoc i podac linki do stron na ktorych znajde opisy
dzialania kart graficznych (najnowszych). Chcialbym zeby byly tam jakies
schematy blokowe, cos w stylu w jakim sa normalne procesory opisane
(mojemu profesorowi wymarzyly sie nawet sygnaly w procesorze
graficznym). Jak na razie szukalem juz na siriusie, benchmarku, tom's
hardware i gdzie indziej tez, ale wiekszosc artykulow opisuje jakis
konkretny model(np firmy gainward), sa zdjecia kart (ale z zewnatrz, to
nie bardzo mi pasuje). Na stronach producentow jest duzo informacji
marketingowych, ale malo konkretow (zwlaszcza nvidia).

Juz troche mam, ale potrzebuje wiecej (zeby praca byla grubsza, niestety
na to tez patrzy). Czyli w skrocie : jak najwiecej technicznych
informacji o samej karcie (ale nie o konkretnym modelu tylko ogolnie), a
takze o dokladnym dzialaniu jej funkcji.

Taki mam spis tresci:

1. Układy ATi
1.1 Opis wykorzystywanych technologii na przykładzie karty Radeon 9700
1.2 Opis poszczególnych kart graficznych
        1.2.1 Radeon 9800
        1.2.2 Radeon 9600
        1.2.3 Radeon 9500
        1.2.4 Radeon 8500
        1.2.5 Radeon 9000
        1.2.6 Radeon 9200
        1.2.7 Radeon 9100

2. Układy nVidia
        2.1 Opis najnowszych technologii nVidii
2.2 Opis poszczególnych kart graficznych
        2.2.1 GeForce FX 5900
        2.2.2 GeForce FX 5800
        2.2.3 GeForce FX 5600
        2.2.4 GeForce FX 5200

3. Matrox Parhelia 512

Matrox nie jest moze najnowszy, ale znalazlem ladny opis wiec
zamiescilem.
O profesjonalnych kartach tez moze byc.
Z gory dziekuje i czekam na pomoc.

--