Re: [NO-SPAM] Pomoz innym i sobie !!!

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Mon 26 Jan 2004 - 00:40:15 MET

yezooz wrote:

> Naprawde zygac mi sie chce na te wasze komentarze.
> Z takim podejsciem to Polska dalej bedzie gownem... i prosze nie
> nadinterpretowac tych slow, nie chodzi o to ze chce zmieniac polske
> tylko o to ze taka akcja moglaby choc troche zmienic sytuacje w
> polskim necie.

Polska była i jest zas..nym krajem bynajmniej nie przez to, że ludziom
brakuje pomysłów i chęci, ale właśnie przez to, że tak wielu ludzi
uprawia kult własnego pomysłu. Nie ceni się u nas krytyki,
przedstawiania różnych punktów widzenia i dochodzenia do konsensusu,
tylko dominuje myślenie, że jak ja coś wymyśliłem, to już musi być cacy.
Widać to na każdym poziomie społeczeństwa - od budowlańców, którym nie
chce się budować według wyuczonych zasad do posłów, którzy wydają 40 Kg
ustaw rocznie, testując na żywym narodzie swoje wspaniałe pomysły.

Swoją drogą, mam spore doświadczenie pracy dokładnie w tej dziedzinie,
która cię interesuje i zapewniam cię że:

1. Jeśli od początku nie rozpoczniesz swojej inicjatywy od długich sesji
z prawnikiem, administratorem z dużym doświadczeniem i marketingowcem,
to im lepiej ci będzie szło, tym szybciej twoją pracę przejmie jakaś
duża firma i zostanie z tej pracy tyle samo, co z innych inicjatyw. Nie
mówiąc już o sytuacjach, w których będziesz jako właściciel serwera
podawany do sądu za każde złamanie prawa przez twoje strony gościnne.

2. Będziesz miał kłopoty skarbowe jak cholera. Jak wykażesz przed
Urzędem Skarbowym, że pieniądze ("składki") wpływające na twoje konto
nie są nieudokumentowanymi dochodami? Jest spore prawdopodobieństwo, że
dopóki będą to niewielkie sumy, nikt nie będzie cię ruszał, ale
funkcjonowanie serwera dla, powiedzmy, tysiąca odrębnych witryn www (w
dodatku z shellem, no,no!) to taki koszt sprzętu i łącza, że będziesz
musiał operować kwotami liczonymi w dziesiątkach tysięcy PLN, więc
dobrze pomyśl... No, chyba że chcesz ten serwer postawić na SDI i mieć
parunastu userów, ale w takim przypadku po co w ogóle ogłaszać to
publicznie na całym polskim usenecie?
Co do kosztów - 2 wskazówki. 1) Im tańszy serwer kupisz, tym szybciej
się zajedzie. Tak czy inaczej, należy liczyć że serwer wykorzystywany w
ten sposób przeżyje max 3-4 lata, zwłaszcza jeśli nie wyłożysz kasy na
klimatyzowaną szafę przemysłową. 2) Sprawdzałeś w cennikach providerów
jaki jest koszt/mies. łącza np. 2 Mbit/s? Zwłaszcza z CIRem rzędu 300
Kbit/s i podłączonego do jakiejś sensownej sieci? Jeśli znajdziesz
gdzieś poniżej 1800PLN, to gratuluję. Pomnóż sobie to przez ilość
miesięcy w roku i zastanów się, ile składek będziesz musiał nazbierać,
żeby serwer nie zamilkł po miesiącu...

3. Drugie tyle co za serwer/łącze będziesz musiał płacić administratorom
za łatanie i stawianie serwera na nowo. Jeśli wyobrażasz sobie, że
udostępnisz userom shella i wszyscy będą się grzecznie zachowywać, to
... życzę szczęścia.

Jeśli masz kłopoty z matematyką, to służę prostym równaniem

x=? rzeczywisty koszt roczny na użytkownika
y=15000 koszt serwera (zakładam, że ma obsłużyć 100-1000 userów)
z=1000 koszt łącza cir/eir 256/64, zakładając 100 użytkowników (sami
znajomi, pewni i odpowiedzialni ludzie)
i=100 ilość użytkowników

x=(y/3+z*12)/i
x=170 PLN (+VAT)

To chyba nie jest darmowy hosting?

Dla większej ilości użytkowników koszt się zmniejsza
z=2500 (2048/512)
i=1000 (z praktyki, 2MBity da radę obsłużyć tyle _prostych_ witryn)

x=45 PLN (+VAT)

To wygląda już lepiej, ale przy 1000 userów na pewno nie obejdzie się
bez admina, formalności cywilno-prawnych itp, więc trzeba to doliczyć i
znów koszt szybko przekroczy 100 PLN/rok. To również nie jest już
darmowy hosting.

Nie dziwiłbym się twojemu szczeniackiemu podejściu, gdybyś miał 14 lat.
Jeśli jednak masz więcej - czy (21) po nazwisku oznacza liczbę lat? - to
zastanów się, póki czas. I bądź wdzięczny ludziom, którzy mają ochotę
wlać ci trochę oleju do głowy.

> Tez mi znalazles problem z ogonkami... za wszelka cene czegos musicie
> sie doczepic

Znów nie umiesz przyjąć rzeczowej krytyki?

FUT warning: pl.comp.www.nowe-strony

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com