płyta KT600 - 1 z 4 ;-)

Autor: Henry\(k\) (henrico8_at_op.pl)
Data: Sun 25 Jan 2004 - 17:55:18 MET

Witam

Chcę zmienić bebechy (Abit BX-6 rev2, PIII-800EB, 512MB-SDR) małym kosztem
niestety.

Wybrałem DDR 512MB-PC400 TwinMos, Duron 1600MHz.
Dlaczego AMD? gdyż siakiśtam Celetron 1.7 jest znacznie droższy, nie mówiąć
o P4.
Dochodzi możliwość over/clockingu tego Duronka więc kożystniejszy zakup.
Nie gram, pracuję ale hobbistycznie a nie zawodowo ;-) z grafika, programem
typu CAD, kodowanie MP3/DVD itp. Wiem, że p4 lepszy, ale...

 Teraz płyty:
EPOX 8KRA2I
EPOX 8KRAI
ASUS A7V600-X
ABIT KV7

 ewentualnie:
Soltek SL-KT600R
MicroStar KT6 Delta-SR

Są praktycznie podobne, z tym że:
ABIT - ma tylko jedno RS232, nie ma na PCB złącza IRDA, dziwnie umieszczone
gniazda IDE
ASUS - 1x Serial, co do IRDA nie wiem, nie działa FTP ASUS'a a na stronie
nic nie pisze.
A ja mam IRDA i nie chcę się go pozbywać za bardzo...
Mikrostar nie ma dobrej opinii odnośnie o/c.

Dlaczego takie? Cena oscylująca wokół 300PLN
Dlaczego nie nForce? także cena i z tego co czytam bardziej problematyczna
płyta, a z jednym modułem pamięci bez przewagi nad KT600. Nadal
grafika/muzyka on-board mnie nie interesuje.

Czego wymagam?
Dobrej, stabilnej platformy dla Durona/Athlona z dobrymi możliwościami o/c i
wysoką wydajnością.
LAN, Sound on Board nie ma dla mnie znaczenia. Mam na PCI lepsze ;-)

A więc czy ktoś mi pomoże w wyborze bo na razie to w/g kolejności j/w jestem
skłonny brać.

Pozdrofka

--
Henry(k)