Notebook nie potrafi zobaczyc dysku :(

Autor: mich (michales_nospam_at_polbox.com)
Data: Sun 25 Jan 2004 - 14:18:51 MET

Kupiłem nowy dysk 2,5" Toshiba 40GB zle nie w sklepie
tylko od osoby prywatnej.
Uzywałem go przez jakis czas w zewnętrznej kieszeni (poprzez USB 2.0).
Działał bez zarzutu.

Jednak kilka dni temu postanowiłem go włożyc do notebooka
Toshiba (który kupiłem bez dysku).

I problem. Komputer nie widzi dysku. BIOS nie wykrywa dysku.
Kiedy dysk podłączyłem poprzez przelotkędo komputera
stacjonarnego - jego BIOS wykrywa go jako dysk SLAVE.
I tojest chyba przyczyna, dla której dysk nie jest widoczny
w notebooku.
Ale z opisu dysku na witrynie Toshiby wynika, że kiedy na dysku
nie ma załozonych żadnych zworek (a tak właśnie jest) to dysk powinien
być MASTER.

Czy to możliwe że dysk jest tak specyficznie uszkodzony? (na stałe
SLAVE) czy może ja popełniam jakiś idiotyczny błąd?

Pomóżcie - bo dysku nie mam jak zareklamować (transakcja kilka
miesięcy temu) i szkoda mi kupować teraz nowy dysk.

Michał