Dysk w stacji CD jest niesformatowany (???)

Autor: Ja-nusz (j709_at_o2.pl)
Data: Sun 25 Jan 2004 - 13:54:07 MET

Mam WIN 2K, PIII 500 na starej płycie AV61 Shuttle`a (Award modular Bios
v.4.51PG, VIA Apollo Pro), Asusa V3800U i 320 MB RAM.

Od pewnego czasu FDD oraz DVD-ROM i CD-RW), a także wirtualne dyski
(stworzone Daemonem) wywoływane spod Exploratora Windows, rewanżują się
komunikatem: "dysk w stacji ... jest niesformatowany. Czy sformatować
teraz ?"
Na "tak" nie formatuje oczywiście CD ale także FDD, bo komunikuje, że
"Windows nie jest w stanie dokończyć formatowania dyskietki".
Te same stacje pod WIN 98 (ten sam komp, inna partycja) pracują OK.
Znalazłem wyjaśnienie, ale dla WIN 98 (brak pliku cdfs.vxd; takiego nie
mam ale nie mam też katalogu IOSUBSYS, gdzie w WIN 98 powinien leżeć).
Pytanie:
czy w WIN 2K i XP też powinien być plik cdfs.vxd, czy taki sam jak w WIN
98 i gdzie powinien leżeć?
Gdzieś słyszałem, że taki efekt daje instalowanie czy też odinstalowanie
jakiegoś z programów. Nie wiem nic więcej.
Pytanie:
czy ktoś wie, jak przywrócić funkcjonowanie FDD, DVD-ROM i CD-R/RW oraz
dysków wirtualnych ?

Pomóżcie proszę zagubionemu
laikowi.
Janusz