Re: Laptopy czy sa dosc wytrzymale??

Autor: Saiko Kila (saikokila_at_idea.sucks.pl)
Data: Fri 02 Jan 2004 - 20:28:48 MET

Construct Wasiuk (wariiNOSPAM_at_wp.pl) wrote in its awkward message:

> Czy laptopy nadaja sie do urzywania dzien w dzien tak jak normalne
> PC'ty, czy ich wytrzymalosc jest slabsza? Chodzi mi o to jak dlugo
> wytrzyma laptop urzywany np: 10-12h dziennie. Bo przecietny PC potrafi
> tak dzialac bez zadnej awarii i predzej sie zestarzeje niz sie
> rozkraczy,a jak to sie ma do laptopow?

Notebook jak najbardziej potrafi tak dzialac, znam wielu ludzi ktorzy
tak uzywaja (w tym i siebie). Mozna nosic do pracy, pracowac tam, z
powrotem do domu i tu znowu pracowac. Jest to czasem wygodniejsze od
przenoszenia danych na twardym dysku czy przez siec. To ogolnie, ale
trzeba zwrocic uwage na kilka rzeczy:

1. Notebooki tak jak PCty stacjonarne starzeja sie moralnie, a trudniej
je upgradeowac przez zmiane podzespolow i jest to bardziej kosztowne.

2. Nie wszystkie sie nadaja do codziennego noszenia. Zwykle bardziej sa
wytrzymale takie "desktop replacement", ale one sa tez ciezsze. Jak
mozesz to idz do serwisu, gdzie naprawiaja taki sprzet i zobacz ile jest
w kolejce do sklejenia popekanej obudowy itp. Niestety nie wszystkie
modele sa wytrzymale fizycznie po prostu (skorupa, matryca, klawiatura).
Twarde dyski sa za to bardziej odporne niz stacjonarne. BTW zobacz,
jakich firm sprzety tam beda, choc moze w naszym kraju nie jest to zbyt
reprezentatywna grupa.

3. Klawiatura nie jest w zasadzie przystosowana do tak dlugiej pracy jak
ta w PC stacjonarnym, choc sa modele lepsze i gorsze. Jest tez mniej
komfortowa. Jej wymiana jest kosztowna.

4. Moj braciak uzywa dzien w dzien notebooka ponad 1.5 roku i nic mu sie
nie dzieje (notebookowi), ja troche pozniej sie do tego przyzwyczailem.
Sprzety sa OK. Ale mam paru znajomych, u ktorych albo poszedl jakis
piksel, albo sie klawisze starly lub (niektore) przestaly odpowiadac,
albo poszedl zasilacz itp. To wszystko po 2-3 latach, i sprzet jest
nadal funkcjonalny, ale trzeba pamietac, ze oni wszyscy nosza go do
pracy codziennie.

 Zeby lepiej odpowiedziec trzeba wiedziec, czy uzytkownik zamierza
korzystac mobilnie czy tylko w domu (czy akademiku, gdzie bedzie
przenosil sprzet kilka razy w roku), bo to ma najwiekszy wplyw na
zywotnosc.
Pzdr.

--
Saiko Kila ---- Name of my email server is invalid ---- GG: 4088862
"Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work you can always