Re: RAID 0 opinie

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 02 Jan 2004 - 18:59:02 MET

Użytkownik "JZ" napisał:

> Obecnie z ustawieniem 10 MB buforu kopiowania prędkość kopiowania
> pliku z filmem (ok. 700 MB) wynosi 10-14 MB/s

Ale kopiujesz z jednej partycji na inną, czy do innego katalogu,
czy jeszcze inaczej? Bo rozumiem, że w obrębie tego samego dysku (u
ciebie macierzy), skoro mowa o 10 MB buforze w Total Commanderze.
Mimo wszystko, coś strasznie cienkie te wyniki. U mnie kopiowanie
plików z filmami na WDC 160 GB SE w obrębie tego samego dysku
(niezależnie czy do innego katalogu, czy na inną partycję)
utrzymuje transfer ciągły powyżej 35 MB/sek. i trwa zwykle nie
dłużej niż 20 sek. Jeśli kopiuję dane z innego dysku podłączonego
do drugiego kanału, na wspomnianego Caviara, to prędkość wzrasta
nawet do 40 MB/sek. (szybciej już chyba Caviar nie potrafi
zapisywać).

Pokombinuj coś z konfiguracją, bo chyba nie pracuje to u ciebie
zbyt szybko. Chyba, że miałaby potwierdzić się stara teoria, że
Barracudy niezbyt nadają się do tworzenia RAID'ów.

> Ponadto koszt dwóch dysków IDE np 80 jest mniejszy lub
> poruwnywalny z jedną 160, kosztów rajdu bo zakładam że takowy
> jest na płycie.

Obecnie dyski 160 GB sporo staniały, więc 1 duży dysk jest od 50 do
100 zł tańszy, niż 2 dyski po 80 GB. Jeszcze 2 miesiące temu
kupowałem WDC 160 GB za 600 zł, a tydzień temu kumpel kupił w
Komputroniku w promocji Seagate'a o tej samej pojemności za 500 zł.

--
                        Pozdrawiam, Sniper