Re: Oklary 3D

Autor: TK (nospam-kochmans_at_polbox.com)
Data: Fri 02 Jan 2004 - 14:06:03 MET

Użytkownik Norbert napisał:
> No... chciałbym coś takiego nabyć.
> Znalazlem w cenie 150zl gainwarda w komputroniku.
> Nie wiem tylko czy w komplecie jest przejsciowka ( adapter) i jakiej
> dlugosci jest kabelek co ma u mnie znaczenie z racji komputera ciut dalej
> i bez mozliwosci swobodnego wysuwania i wsuwania go pod biorko zabudowane.
> Dodatkowo nie wiem na co zwrocic uwage przy zakupie takich okularow i
> ktore sa warte zakupu a ktore nie.
> Mieliscie do czynienia z takimi okularkami?
> Mozecie opisac wrazenia?
> Chce je kupic jako miły dodatek do mojej karty graficznej , glownie do
> [...]

Ja mam karte ASUS V8420 Deluxe do ktorej byly dolaczone okulary 3D. W
sumie zabawka jest fajna, choc najlepsze efekty uzyskuje sie w grach
gdzie duzo obiektow znajduje sie w niewielkiej odleglosci od "wirtualnej
kamery", czyli np. w grach fpp, ktorych akcja rozgrywa sie w ciasnych
pomieszczeniach. Szczegolnie dobrze wypadaja tu gry na enginie Q3, np.
Soldier of Fortune 2, Jedi Academy, itp.

Do glownych wad zaliczylbym problemy z wieloma grami (w niektorych grach
efekty wizualne sa co najmniej dziwne, np. obiekty, ktore powinny
znajdowac sie bardzo daleko, takie jak np. slonce, widoczne sa tuz przed
oczami gracza). No i mruganie. Okulary mrugaja z polowa czestotliwosci
odswiezania monitora, czyli jesli w danej rozdzielczosci twoj monitor
osiaga 100Hz, to okulary beda mrugac z czestotliwoscia 50Hz, co mocno
meczy wzrok. Raz na tydzien przez godzinke mozna pograc, ale na dluzsza
mete jest to raczej bardzo niezdrowe dla oczu.

Co do wyboru konkretnego modelu okularow, to nie sadze, by poszczegolne
modele czymkolwiek sie roznily bo wszystkie dzialaja na tej samej
zasadzie. Ewentualnie mozna zwrocic uwage na ich ksztalt i mase, bo np.
te moje sa spore i ciezkie i jak ktos ma maly nos to zjezdzaja.