Re: [OT] pqmagic + error 111,113

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Thu 01 Jan 2004 - 18:55:36 MET

Użytkownik "tomek zakrecki" <tomek_zakrecki_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bt1gp0$875$1_at_news.onet.pl

> hmm .. prawde mowiac to nie wiem jak to odpalic .. uruchamiam a on
> chce jakies obrazy tworzyc .. na screenshotach inaczej to wyglada ..
> w pomocy tez nic nie ma ..

Ech... po prostu pozwól mu utworzyć dyskietke instalacyjną i z niej
uruchom komputer. Nie musisz instalować programu na hdd z tej dyskietki,
przejdź od razu do "Maintenance".

[...]
> a tu wykaz fdiska z lunuxa
[...]

Tu wygląda OK, jednak nie wiadomo co jest w bootsektorach partycji.
Dlatego właśnie podałem ci program, który wyświetla *wszystkie* istotne
informacje.

Jedyny problem jaki widzę w listingu partycji, to zamieniona kolejność
hda4 z hda5. Nie wiem jednak, czy winien jest sposób wyświetlania
fdiska, czy faktycznie "łańcuszek" dysków logicznych hda4-5-6 jest
nieprawidłowy. Jeśli to drugie - to nie jest to wielki problem i BootIt
powinien go skorygować.

> Expert command (m for help): 312 unallocated sectors
>
> moze to cos pomoze .. odpalaem diskedita .. ale nie mam zadnego
> doswiadczenia z tego typu zabawa z dyskami ..
> w fdisku w linuxie probowalem zmieniac cylindry .. i wtedy zmienia
> sie "312 unallocated sectors" na inna ilosc .. pewnie by trzeba
> utrafic by bylo 0 .. ehhh

Nie kombinuj, chyba że wiesz co robisz - a najwyraźniej nie wiesz...

> Jak sobie pomysle, ze mam wywalic wszystko z hdd i instalowac linuksa
> i windowsa na nowo .. o boze .. dwa dni roboty z pelna konfiguracja
> .. oby tylko 2 :((( a sesja za pasem .. nieciekawie sie zapowiada ten
> Y2K4 .. a mialo byc tak pieknie ..
>
> czekam na wskazowki .. (oba systemy chodza sprawnie (jak narazie) ..

Przyjmij jedno założenie: skoro systemy działają poprawnie, to być może
żadnego błędu nie ma, a jedyny problem to ograniczenia samego Partition
Magic - który znany jest z tego, że często widzi problemy tam gdzie ich
nie ma. Myślę, że nie pomylę się wiele stwierdzając, że przyczyną twoich
kłopotów było założenie dysków logicznych spod Linuxa, a w konsekwencji
totalne spie...nie powiązań dysków logicznych. Co prawda dla systemów
operacyjnych nie stanowi to problemu, ale dla niezbyt inteligentnego
softu jakim jest PM - i owszem ;-).

P.S. I tak masz szczęście - instalator Mandrake 9.2 ma taki "fjutcher",
że po prostu usuwa wszystkie istniejące dyski logiczne ;-)).

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/