Re: Dziwna polityka Iiyama (PL?)

Autor: lazik_s (spamtrap_s_kizal_at_gazeta.pl)
Data: Fri 26 Dec 2003 - 00:43:33 MET

 Witam wszystkich grupowiczów pl.comp.pecet!!!

Pewnego dnia, a było to w czwartek rano, Łukasz Ledóchowski napisałeś
na pl.comp.pecet coś takiego:
> Przewoziłem i modliłem sie żeby mnie nie skontrolowali:)

No tak to zawsze nie zaszkodzi :)

> Zdaje sie jednak, że na niektóre produkty trzeba płacić cło i
> dodatkowo jeszcze polski VAT (z tym, że dostajesz zwrot podatku
> zapłaconego w kraju w którym sprzęt kupiłeś... tak przynajmniej ja
> dostałem... z tym, że nie przebadali sprzętu który wwoziłem i
> dlatego nie było ani cła ani VATu:D)

Ja jeszcze ani razu nie miałem kłopotu na granicy z przewożeniem
czegokolwiek w normalnych ilościach. Nie mam pojęcia jak jest z drogą
powietrzną, ale lądowa to "null problemo". Na niektóre produkty
po prostu nie musisz mieć żadnych papierów. Przewozisz jak rzeczy
których używasz. Także np. po jednym laptopie, kamerze, aparacie
fotograficznym itd. Co do opisu Łukasza to w zupełności się zgadzam.

ps Wyobraźcie sobie co by było jak jadą na wakacje Polacy i zabierają
ze sobą rzeczy których będą używać a tu w drodze powrotnej miśki na
granicy krzyczą o cło + vat

--
Pozdrowienia,
 lazik_s    mailto:nick_at_poczta.gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --