Re: Jakš kartę TV polecacie bo mam LifeVIEW i same problemy

Autor: Mec (WYTNIJTOmec78_at_o2.pl)
Data: Sun 21 Dec 2003 - 19:15:12 MET

Napisano:

>Ja tez mam pytanko dotyczace Winfast'a: ile w praktyce przecietnie miejsca na
>dysku zajmuje film trwajacy 1.5 godziny? Oczywiscie po kompresji...
To nie jest pytanie dotyczące stricte Winfasta ale wszystkich kart
telewizyjnych. Cóż, gdyby było bez kompresji, to w "wypasionej"
rozdziałce 640x480 byłoby tyle GB, ile minut nagrania. Używając kodeka
mjpeg byłoby coś połowę tego. Największą swobodę mamy z kodekami
DivX/XVid - kompresja w locie da gotowy materiał zajmujący od kilkuset
MB do kilku GB. Oczywiście im mniejsza rozdzielczość i mniejsze
bitrate'y audio i video w stosownych kodekach, tym materiał wyjściowy
jest mniejszy (kosztem jakości). Więcej o kompresji - np.
http://divx.pl/.
Podstawowy mankament zgrywania z kart TV, to konieczność posiadania
szybkich - procesora i twardziela. U mnie, na Athlonie 2000+ i Seagate
7200.7 graniczną rozdziałką jest właśnie 640x480. Cokolwiek powyżej -
i zaczyna gubić mi klatki.
Aha, dla formalności - mam FlyVideo'98 (bez radia) i odradzam ten
model każdemu.

PS. Każdemu, kto ma możliwości techniczne i odrobinę więcej kasy,
polecam zamiast karty TV, kupić sobie cyfrowy tuner satelitarny do
kompa. Obraz i dźwięk - super, nagrywanie - bezproblemowe (inne
zasady, mniejsze wymagania), wybór stacji - ogromny.
Pozdrawiam

--
Mec
mec78(at)o2.pl