Re: Kasety Video na p³ytki

Autor: Krzysztof Kucharski (szpunk_at_priv.onet.pl)
Data: Sat 20 Dec 2003 - 19:11:25 MET

U¿ytkownik "myszolow" <remkobWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Mam du¿o kaset video, które zajmuj± du¿o miejsca. Chcia³bym przerzuciæ
> zawarto¶æ kaset na p³ytki cd. Ale jak to zrobiæ? Czego potrzebujê?
[...]

1. Kartê tunera TV.
2. Dobry VCR.
3. Ewentualnie wzmacniacze rozdzielcze fonii i wizji. Te ostatnie
koniecznie z korektorem ch-ki.
4. Odpowiednie kable po³±czeniowe.

Ad. 1 - wystarczy jakakolwiek karta na PCI. O wynalazkach typu USB czy o
wiekowych kartach AT-BUS raczej zapomnij :-).
Ad. 2 - ogólnie rzecz bior±c - przynajmniej jaki¶ 4-ro g³owicowiec, w
dobrym stanie technicznym, ze sprawnie dzia³aj±cym trackingiem. Ja do tego
celu u¿ywam wiekowego NV-J35 i nie narzekam.
Ad. 3 - to dla mi³osników hard core :-). A ju¿ powa¿nie - czasem bardzo
dobrze jest mieæ mozliwo¶æ galwanicznego odseparowania PC-ta od VCR i OTV.
Nie mówi±c ju¿ o po¿ytkach p³yn±cych z mo¿liwo¶ci podkorygowania
charakterystyki toru wizyjnego. Do tego oscyloskop TV mile widziany ;-).
Ad. 4 - najlepiej zrobiæ samemu. Ogl±daj±c gotowe kable, oferowane do
sprzeda¿y w ró¿nych sklepikach pora¿a mnie ich mierna jako¶æ i wygórowana
cena. Samodzielne wykonanie nie jest trudne, a zapewnia kontrolowanie
jako¶ci po³±czeñ.

Krzysztof Kucharski