dyski scsi - terminator - dzialanie - pomoc

Autor: Dundrub (dundrub_at_interia.pl)
Data: Fri 19 Dec 2003 - 23:18:14 MET

witam!
Sorry za lamerskie pewnie pytanie ale z komputerami niewiele mam wspolnego.
Jestem muzykiem i w swojej pracy wykorzystuje sampler, ktory ma mozliwosc
podlaczenia napedu SCSI jako pamieci zewnetrznej.
Mam pytanie: czy kazda jednostka SCSI podlaczana do urzadzenia musi byc
zaterminowana? Czy brak terminatora na drugim porcie SCSI ma jakies
znaczenie dla pracy np. twardego dysku? Czy mozliwe jest aby taki dysk
pracowal ale np "nie w pelni" tzn. wolniej.. awaryjniej itp? Dzisiaj
podlaczylem zenetrzny dysk SCSI do samplera i przyznaje, ze predkosc zapisu
i odczytu danych nieco mnie rozczarowala. Dysk jest zewnetrzny w obudowie z
zasilaczem. Dziala, pomimo tego, ze na drugim porcie (w obudowie) nie ma
terminatora (lacza centronics 50). Czy znaczy to, ze jest on zaterminowany
wewnetrznie? Czy tez moze dziala.. ale nie w pelni (patrz wyzej)?
Pozdrawiam i dzieki
Seb