Re: monitor góra czarna, dół normalnie, co się dzieje?

Autor: MiW (miw_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 19 Dec 2003 - 16:54:13 MET

> Wysiadają, wysiadają :) Ostatnio widziałem Hyundaia, który
> 1/4 ekranu po prawej stronie wyświetlał na czarno. W tym
> "moim" przypadku podejrzewam po prostu elektronikę cyfrowego
> sterowania obrazem, bo rzeczywiście układy odchylania tak nie
> nawalają raczej (choć nie można tego wykluczyć -- wystarczy,
> by na skutek jakiegoś zwarcia napięcie odchylania pionowego
> nie miało pełnego zakresu zmian, a u góry ekranu pojawi się
> czarny pas).

U mnie bylo identycznie... Hultaj 15" 6-letni :)
Tzn w roznych kombinacjach rozdzielczosc/odswierzanie robil rozne 'dziury' w
ekranie. I byla to ewidentnie wina ukladu odswierzajacego, bo monitor
dzialal tylko na swoich minimalnych (640x400_at_60Hz) i maksymalnych
(1024x768_at_85Hz) ustawieniach poprawnie. Karta nie, bo ta sama na Philipsie
109P40, ktorego sobie sprawilem, dziala doskonale (oczywiscie jak na swoje
mozliwosci ;-P ).

--
pzdr.
MiW