Re: Drukarka do celow domowych

Autor: mg (guszpMRG_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 19 Dec 2003 - 01:39:14 MET

Użytkownik yab napisał:
> Witam.
> Poszukuje jakies drukarki (latwo dostepnej na terenie krakowa) w cenie do
> 450zl.

W trakcie mojej dosyć krótkiej "kariery" zawodowej miałem do czynienia (
głównie jako użytkownik) z drukarkami HP , Epson , Canon . Poniżej masz
spostrzeżenia związane z pracą z tymi urządzeniami , kóre mam nadzieję
okażą się dla ciebie pomocne :

HP : DJ 600 ,DJ 690C ,DJ 1120C

Eksploatacja: wydruk kilku , max. do 20 stron tygodniowo

Problemy : przy nieorginalnych atramentach : dysze dosyć szybko
zasychały . Niektóre zasobniki tylko co przyniesione ze sklepu miały
zaschnięte głowice . Ogólnie praca przy tych drukarkach to było sporo
czyszczenia i mało drukowania . Wszytkie te drukarki były dość stare i
pewnie dlatego sporo problemów sprawiał układ mechaniczny ( problemy z
wciąganiem papieru itp itd .) . Beznadziejny sterownik do DJ 1120C (
gryzł się z niektórymi programami , czasami dziwne zachowanie drukarki
po wydrukowaniu kilku stron , drukarka nie wiadomo czemu staje na kilka
minut , albo pobiera wszystkie karki z podajnika nie zadrukowując ani
jednej )

EPSON : C42UX

Eksploatacja : tak jak wyżej

Problemy : jakość wydruku tekstu dla trybu normalnego i szybkiego
wyraźnie gorsza od urządeń wymienionych powyżej . Bardzo małe i
jednocześnie drogie pojemniki z atramentem . Czasami dziwne zachownie
się sterownika (czasami niebieskie ekrany , czasami CTRL+ALT+DEL żeby
zabić wszystkie procesy związane ze sterownikiem + restart systemu )

CANON : 850i

Eksploatacja : kilkadziesiąt stron tygodniowo
Problemy : na razie brak

Podsumowując:

Najwięcej problemów sprawiły mi drukarki ze stajni HP . Od tego
czasu mam uraz do produktów H-Packarda . Jedyną zaletą tych drukarek
jest dobra jakość wydruku tekstu ( oczywiście tylko w przypadku nie
wystąpienia w/w problemów ) . Epson - prawdziwy pożeracz atramentu ,
jakość wydruku nie najwyższa .Canon -chyba troche za mało czasu eby
zauważyć jakieś istotne wady . Zresztą ten ostatni zrobił na mnie
najlepsze wrażenie , Co prawda 850i to nie jest twój przedział cenowy ,
ale możę powinieneś zastanowić sie nad kupnem i550 ( jakiś czas temu
kosztowała około 500 PLN ) - pramatery zbliżone do i850 . Atramenty
sprzedawane , każdy kolor sprzedawany osobno jeden w cenie czarny : ~ 50
PLN , kolorowe ~40 PLN . Zamienniki firmy PRINT-RITE
czarny = 18 PLN . Kolorowe mniej wiecej ta sama cena ... Z tego co wiem
głowicę w przypadku zachnięcia dysz też można dokupić cena 100-200 PLN
ale na 100% nie jestem pewien

--
mg
z adresu email usun MRG