Re: Dzielenie łącz internetowego

Autor: exbros (exbros_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 18 Dec 2003 - 14:03:01 MET

Użytkownik "Syrena" <syrena_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> Jestem od paru dni abonentem telewizji kablowej i łącza internetowego z
tej
> kablówki.
> Jakie urządzenie mam kupić aby dzielić to łącze na 2 i więcej kompów.
> Modem ten daje możliwość podłączenia przez USB i kartę sieciową a ja chcę
> tylko przez kartę sieciową (teraz 2 kompy a potem 4).
> Pewnie muszę kupić Huba albo switch albo reuter (więc co?).

Reuter'a to jest agencja informacyjna.... ;-)
Tego urządzenia nie potrzebujesz... chyba że ten swój kawałek LAN-a chcesz
wypuścić w świat przez jakiś WAN, albo co...
Pytanie raczej na pl.comp.networking ale skoro padło...
Po pierwsze - przeczytałeś uważnie umowę z kablówką? Możesz to zrobić? U
większości operatorów takie działania są "zabronione"...
Najprościej to dołożyć drugą sieciówkę i udostępnić to połączenie (do jednej
sieciówki modem kablowy, do drugiej najprostszy hub (po polsku -
koncentrator) lub puszczasz na drugiej sieć na koncentryku - nie
potrzebujesz wtedy urządzeń aktywnych tylko dwa terminatory)...
Możesz podłączyć modem przez USB wtedy nie musisz dokładać drugiej
sieciówki, nie wiem czemu chcesz go podłączać przez eth...
Pozdrawiam
   exbros